consuming kids ( the commercialization of childhood )

kapitalizmin çocuklara olan ilgisi sadece “gelişmekte olan” ya da “az gelişmiş” ülkelerde çocukları “gelişmiş” ülkelerde yetişkinleri çalıştıramayacağı ücretlerle çalıştırmak üzerinden ilerlemiyor.( ki burada geçen “gelişmekte olan” ya da “az gelişmiş” kavramları tartışmaya açık kavramlar olsa da eğer endüstriyel gelişimi bir parametre olarak alıyorsak, bu da tartışmalı bir parametre, neden gelişmediklerinin, gelişemediklerinin yanıtının da kapitalizmin kanlı tarihinde olduğunu unutmamak lazım )

kapitalizmin çocuklarla yoğun ilgi noktalarından birisi de onların karlı bir pazara dönüştürülmesi, “hedef kitle” olarak kullanılabilmesi.

” consuming kids “, besin değeri olmayan gıdalardan şiddet içerikli bilgisayar oyunlarına, aile arabalarından aslında hiçbir işe yaramayan eğitim setlerine kadar çocukları ve çocuklu aileleri hedef alan bir sektörü gözler önüne seriyor.

sağlık uzmanları, çocuk sömürüsü davaları avukatları ve  bu sektörde çalışanların anlatımlarıyla sektörde çalışan ” uzmanların” ( ki biz bu insanları genelde sektörel dergilerilerinin, jenerasyonca yakın olduğumuzdan “ihtiyaçlarımızı” ve “ilgi alanlarımızı” – ki bunlar da kapitalizmin ihtiyaç olduğuna inanmamızı istedikleridir- bildiklerinden ve bu bilgi üzerinden insanları ürün tüketimine kanalize edip, onları aslında gerçekte ihtiyaç duymadıkları şeylere ihtiyaç duyduklarına inandırarak şirket kasalarını doldurma becerilerinden dolayı,  “genç yetenekler” sayfalarından biliriz ) anlatıları ışığında, bu “genç yeteneklerin” pazarı genişletmek adına psikoloji, antropoloji, nöroloji ve sinir sistemini ilgilendiren tüm disiplinleri kullanarak, amerika özelinde, çocuklardan nasıl dünyanın en güçlü “marketini” inşaa ettiklerini anlatıyor. ( her ne kadar belgesel amerika üzerinden örneklemelerle ilerlese de, “piyasa”nın da, “piyasa şartları”nın da şirketler tarafından nasıl globalize edildiğini unutmazsak sadece amerika’da değil, bu coğrafya da dahil olmak üzere, dünyanın her coğrafyasında işleyişin mantığı hakkında fikir sahibi olabiliriz. )

Consuming Kids throws desperately needed light on the practices of a relentless multi-billion dollar marketing machine that now sells kids and their parents everything from junk food and violent video games to bogus educational products and the family car. Drawing on the insights of health care professionals, children’s advocates, and industry insiders, the film focuses on the explosive growth of child marketing , showing how youth marketers have used the latest advances in psychology, anthropology, and neuroscience to transform american children into one of the most powerful and profitable consumer demographics in the world.

İNGİLİZCE / ENGLISH !!!

indir / download:

http://rs717.rapidshare.com/files/212499854/Consuming_Kids__2008_.part1.rar

http://rapidshare.com/files/212500750/Consuming_Kids__2008_.part2.rar

http://rapidshare.com/files/212502439/Consuming_Kids__2008_.part3.rar

http://rapidshare.com/files/212503428/Consuming_Kids__2008_.part4.rar

http://rapidshare.com/files/212511131/Consuming_Kids__2008_.part5.rar

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: